Cursus: Masterclass Value Proposition (Re)Design
Bron:
International Business Development AcademyINTRODUCTIE
We leven in een wereld van overvloed waarin ieder product het in zich heeft uiteindelijk een commodity te worden of, erger nog, ingehaald door nieuwe / verbeterde producten.
Het resultaat van dit proces is bijna altijd prijsdaling of zelfs het verdwijnen van het product of bedrijf van de markt. Je hoeft niet heel diep na te denken voor voorbeelden van niet lang geleden nog zeer succesvolle producten/merken die inmiddels (nagenoeg) verdwenen zijn als gevolg van het niet of te laat bijstellen van de waardepropositie.
De prijs die de afnemer bereid is te betalen zit, zowel in B2C als B2B, zelden in de intrinsieke waarde van het product of de dienst, de kwaliteit daarvan nadrukkelijk inbegrepen, maar in de totale waardepropositie van zowel het product of de dienst als van uw bedrijf. Waardeproposities die niet (langer) relevant zijn hebben geen recht van bestaan en geen enkele waardepropositie is oneindig relevant. Het succes van gisteren zegt niets over het succes van morgen!
Deze Masterclass vindt plaats bij De Baak te Noordwijk
(Deze training kent een minimaal aantal deelnemers (7-12). De trainer bevestigt de training).
DOELGROEP
Ondernemers en senior managers verantwoordelijk voor het strategisch beleid van een bedrijf of organisatie, en/of internationaal actieve ondernemers en managers.
LEERDOEL
Na deze training:
- Weet je wat er wordt bedoeld met waardepropositie
- Heb je inzicht in de huidige waardepropositie van je bedrijf en/of merk(en)
- Heb interactief nagedacht over de kracht van je waardepropositie in nieuwe (internationale) markten
- Ken je de 12 unieke waardepropositie thema’s waaraan je die van jouw bedrijf/merk zou kunnen ophangen
- Heb je diverse instrumenten om je waardepropositie(s) aan te scherpen
OPBOUW
- Ontvangst met koffie
- Aanvang Masterclass (inleiding, marktonderzoek, waardepropositie)
- Einde / netwerkgelegenheid / evaluatie
ONDERWERPEN
- Wat is een waardepropositie?
- Wat is de waardepropositie van jouw bedrijf of merk(en)?
- Hoe vertaalt zich dat in internationaal perspectief?
- Cases & discussie
- The wheel of value
- Beschikbare instrumenten om je waardepropositie aan te scherpen
- Processen en Plan van Aanpak
OVER IBDA
International Business Development Academy (IBDA) is een internationaal opererend kennisinstituut voor ontwikkeling, professionalisering en verbetering van grensoverschrijdend zakendoen en ondernemerschap met als thuisbasis De Baak in Noordwijk aan Zee.
IBDA biedt een portfolio van learning, business acceleration, networking en valorisation programma’s.
OVER DE TRAINER
Rob van Nes MBA CIBDE, Rob van Nes is strateeg met internationale oriëntatie.
Voordat Rob in 2000 zijn loopbaan voortzette als ondernemer, was hij onder meer Marketing Director bij een grote mondiaal opererende beursgenoteerde Engelse multinational en Managing Director voor een Nederlands bedrijf met export naar meer dan 60 landen.
Vanuit zijn kantoren in Nederland en Spanje deed en doet Rob in diverse landen interim-projecten op senior executive posities voor multinationaal opererende bedrijven als General Electric Energy, Auping, Ahrend, NedTrain, Royal Cosun, Spliethoff/Transfennica en vele anderen. De wereld werd zijn huiskamer en hij leerde tal van industrieën, zowel B2B als B2C, van binnenuit kennen.
Als examinator van MBA-studenten bij Business School Nederland, als auteur van diverse managementboeken en als recensent voor managementboek.nl houdt hij zijn theoretische kennis up-to-date. Met talrijke reizen geldt dat ook voor zijn beeld van wat er in de wereld speelt en verandert en voor het warm houden van zijn internationale netwerken. Regelmatige beurs- en congresbezoeken dragen ook bij aan het volgen van ontwikkelingen in de markten van zijn opdrachtgevers.