Cursus: Virtuele Communicatie in China
Bron:
Culture-IncINTRODUCTIE
Deze training is bedoeld voor professionals die regelmatig virtueel overleg hebben met Chinese gesprekspartners (zoals videobellen, e-mails en social media). De training geeft inzicht in verschillende communicatie voorkeuren in China en hoe je daarmee goed rekening kunt houden tijdens virtueel overleg.
(Deze training kent een minimaal aantal deelnemers. De trainer bevestigt de training).
DOELGROEP
Professionals die regelmatig overleg hebben met Chinese gesprekspartners via videobellen, social media en internationaal email verkeer.
LEERDOEL
- Herkennen van communicatiestijlen en voorkeuren in de Chinese cultuur, rekening houdend met verschillende doelgroepen (regionaal, leeftijd, achtergronden).
- Manieren om Chinese deelnemers optimaal te betrekken bij overlegvormen.
- Effectiever communiceren via e-mails en videobellen.
OPBOUW
1 dagdeel (3 uur) met online intake formulier.
ONDERWERPEN
Tijdens de training komen de volgende zaken aan bod:
- Cultuurkenmerken Nederland en China
- Cultuurdimensies; hiërarchie, tijd en vertrouwen
- Communicatiestijlen en -voorkeuren
- Overtuigen van Chinese doelgroepen
- De taalbarrière
- Non-verbale communicatie
- Tips voor videoconferencing
- Tips voor email verkeer
- Tips voor social media
- Praktijkoefeningen
OVER CULTURE-INC.
Culture-Inc. is een cross-cultureel training- en adviesbureau. We bieden interactieve en praktische trainingen over zakenculturen in alle landen met een grote toegepaste waarde. Wij richten ons op het versterken van cross-cultureel competenties (kennis, ervaring, vaardigheden en houding). Onze trainers combineren kennis van zaken met een ruime praktijkervaring in deze landen. Culture-Inc. is gevestigd in Nederland met partners in Atlanta, Beijing, Dubai, Hamburg en Kuala Lumpur.