Cursus: Zakelijk succes in China: wat u moet weten – deel 2 Advanced

Nederlanders zijn lekker pragmatisch en houden van aanpakken. Niet lullen maar poetsen is de lijfspreuk van het MKB. Mooie eigenschappen waar de klant wat aan heeft. Maar de vraag is of de Chinese klant dat ook waardeert? Wat vindt een Chinees mooi aan die pragmatische, resultaatgerichte Nederlander? En wat vindt die moeilijk? In dit leerblok doorgrondt u welke impact fenomenen zoals gezichtsverlies, harmonie en competitiveness hebben op communicatie, feedback en probleemoplossing. Vervolgens leert u hoe u op een effectieve manier beïnvloedt en overtuigd en omgaat met continue heronderhandelingen.

Aan de hand van een reeks van videos die Chinees gedrag op de werkvloer laten zien, leert u op een leuke, afwisselende, interactieve en praktische manier. U past het geleerde direct toe binnen uw bedrijf en leert tevens van uw mede-cursisten.

(Deze training kent een minimaal aantal deelnemers. De trainer bevestigt de training).

DOELGROEP

Kwartiermakers die een sterk marktaandeel in China willen behalen om de toekomst van het bedrijf te waarborgen.

Bedrijven die deals uitrollen in China en willen zorgen dat alle betrokken afdelingen de Chinese klant en stakeholders begrijpen.

Bedrijven die de interne samenwerking met hun Chinese kantoor willen versterken.

LEERDOEL

Na deze training bent u in staat om:

  • Gedrag te lezen (op advanced niveau)
  • Communicatie te doorgronden
  • Impact van gezichtsverlies te ondervangen in uw China strategie
  • Problemen op te lossen
  • Uw relatie nog verder te bestendigen
  • Samenwerking tussen afdelingen te bevorderen

OPBOUW

Online Classroom van 90 minuten

Begrip: herkennen, doorgronden en anticiperen van zakelijk gedrag

Zelfreflectie: u bent de helft van het cultuurverschil dus hoe komt u over?

Koppeling naar uw bedrijf: welke mogelijke impact hebben gezichtsverlies, harmonie en competitiveness op het succes van uw bedrijf? Hoe kunt u deze kennis inzetten om uw succes te versnellen?

ONDERWERPEN

Allereerst leert u het fenomeen gezichtsverlies te begrijpen en te herkennen. Waarom is gezichtsverlies uw grootste dealbreaker in China? Hoe voorkomt u dit? Wat levert deze sensitiviteit op? Wat doet u als u of uw collega gezichtsverlies heeft veroorzaakt? Te samen met de fenomenen harmonie en competitiveness: wat is de impact hiervan bij probleemsignalering en oplossing?

Vervolgens gaat u doorgronden en anticiperen: hoe is dit anders dan in Nederland? Wat werkt goed en waar liggen de bedreigingen? Welk competitief nadeel moet u slechten?

Daarna gaat u reflecteren binnen uw eigen bedrijf. Wat vindt uw Nederlandse organisatie mooi en moeilijk aan uw Chinese team, klanten en stakeholders? Wie moet u aan Nederlandse en Chinese kant meekrijgen? Wat voor impact kan dit creëren? Wat zijn makkelijke versnellers?

OVER GLOBAL BUSINESS ACADEMY

Ilse Kerling, de oprichter van Global Business Academy, heeft 13 jaar in Azië gewoond en gewerkt. Ilse heeft meerdere business units opgezet, oa voor Verizon. Ze leidde regionale teams en deed zaken van China tot Australië en India tot Japan. Terug in Nederland, begon Ilse met het ondersteunen van MKB bedrijven in hun expansieplannen voor Azië. Al snel viel het haar op dat professionals precies weten wat ze willen bereiken, maar niet nadenken over hoe ze dat het snelste kunnen bereiken. Daarmee vond ze haar passie.

Wij staan voor zakelijke, praktische kennis. Al onze trainers hebben met de voeten in de klei gestaan. Ons doel is niet de training. Ons doel is het vergroten van zakelijk succes voor onze klanten. Wij werken met bedrijven als Ahold, Akzo Nobel, Arcadis, Aviko, Dow, DSM, Infosys, Kiremko, KPMG, NXP, Prime Vision, Tata, Zeelandia en vele meer. Van uitvoerende functies tot en met C-level en Raden van Bestuur.

Cultuurverschillen kunt u niet eenzijdig overbruggen. Daarom trainen wij tevens uw Chinese medewerkers over de Nederlandse zakencultuur.